Algemene voorwaarden
1. Algemene bepalingen
De webshop Facadeck.be, beschikbaar op het volgende adres: www.facadeck.be, wordt beheerd door Lukasz Gontarczuk, ingeschreven in het handelsregister onder nummer 0640.678.167 BTW BE0640.678.169. Maatschappelijke zetel Klei 146, 1745 Opwijk in België.
2. Definities
Consument – natuurlijke persoon die een overeenkomst sluit met de verkoper binnen de webshop, waarvan het doel niet direct verband houdt met zijn commerciële of professionele activiteit.
Verkoper - Lukasz Gontarczuk, ingeschreven in het handelsregister onder nummer 0640.678.167 BTW BE0640.678.169. Maatschappelijke zetel Klei 146, 1745 Opwijk in België
Klant – elke entiteit die aankopen doet via de Winkel.
Ondernemer – een natuurlijke persoon, rechtspersoon en een organisatorische eenheid die geen rechtspersoon is, waaraan rechtspersoonlijkheid wordt verleend door een afzonderlijke handeling, die commerciële activiteiten voor eigen rekening uitoefent en gebruik maakt van de winkel.
Overeenkomst op afstand - een overeenkomst gesloten met de Klant in het kader van een georganiseerd systeem van overeenkomsten op afstand (binnen de webshop), zonder gelijktijdige fysieke aanwezigheid van de partijen, met uitsluitend gebruik van een of meer middelen van communicatie op afstand tot en met de sluiting van de overeenkomst.
Reglement – dit reglement van de winkel.
Bestelling - de wilsverklaring van de Klant ingediend met behulp van het Bestelformulier en gericht op het direct sluiten van een Koopovereenkomst van het of de Product(en) met de Verkoper.
Bestelformulier - interactief formulier beschikbaar in de Winkel waarmee een Bestelling kan worden geplaatst, met name door Producten aan de Winkelwagen toe te voegen en de voorwaarden van de Koopovereenkomst te specificeren, met name de wijze van levering en betaling.
Winkelwagen - een onderdeel van de software van de Winkel waarin de door de Klant geselecteerde Producten voor aankoop zichtbaar zijn, en het is ook mogelijk om de gegevens van de Bestelling te bepalen en te wijzigen, met name de hoeveelheid producten.
Product – een roerend object/dienst beschikbaar in de Winkel die het onderwerp is van de Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper.
Koopovereenkomst - een overeenkomst voor de verkoop van producten gesloten tussen de klant en de verkoper via de online winkel.
3. Contact
E-mailadres van de verkoper: info@facadeck.be
Telefoonnummer: 0471/481589
De Klant kan contact opnemen met de Verkoper via de adressen en telefoonnummers die worden verstrekt in het tabblad Contact van de website
4. Technische vereisten
Om de Winkel te gebruiken, inclusief het bekijken van het assortiment van de Winkel en het plaatsen van bestellingen voor Producten, heeft u nodig :
- eindapparaat met toegang tot internet en webbrowser
- actief e-mailaccount,
- ingeschakelde ondersteuning voor cookies,
- contacttelefoonnummer
5. Algemene informatie
Voor zover de wet het toelaat, is de Verkoper niet verantwoordelijk voor verstoringen, inclusief onderbrekingen in de werking van de Winkel veroorzaakt door overmacht, onbevoegde acties van derden of incompatibiliteit van de online Winkel met de technische infrastructuur van de Klant.
Het navigeren door het assortiment van de Winkel vereist geen Account aanmaken. De Klant kan bestellingen plaatsen voor Producten die in het assortiment van de Winkel zijn opgenomen door de noodzakelijke persoonlijke en adresgegevens te verstrekken die nodig zijn voor het uitvoeren van de Bestelling.
De in de Winkel vermelde prijzen zijn in euro en zijn brutoprijzen (inclusief BTW).
Het uiteindelijke (totale) bedrag dat de Klant moet betalen, bestaat uit de prijs van het Product en de verzendkosten (inclusief transport-, leverings- en portokosten), waarvan de Klant op de hoogte wordt gesteld op de website van de Winkel tijdens het plaatsen van de Bestelling, inclusief wanneer hij zijn wens uitdrukt om gebonden te zijn aan het verkoopcontract.
Wanneer de aard van het voorwerp van het Contract het niet mogelijk maakt om het uiteindelijke (totale) bedrag redelijkerwijs te schatten, zullen informatie over de manier waarop de prijs zal worden berekend, evenals de kosten voor transport, levering, postdiensten en andere kosten, in de winkel worden verstrekt.
6. Regels voor het plaatsen van een bestelling
Om een Bestelling te plaatsen, moet u:
Open het e-shop tabblad in het bovenste navigatiepaneel van de website
Selecteer de producten door te klikken op « selecteer optie ». Als het product varianten heeft, selecteer de juiste variant (maat/kleur/lengte) in de uitklaplijst op de productpagina, wijzig de hoeveelheid naar uw behoefte en klik vervolgens op de knop « toevoegen aan winkelwagen ».
Nadat u naar de kassa bent gegaan, vult u het Bestelformulier in door de contactgegevens van de ontvanger van de Bestelling en het adres waar het Product moet worden geleverd in te voeren, selecteer het verzendtype (wijze van levering van het Product), en voer de factuurgegevens in als deze verschillen van de gegevens van de ontvanger van de Bestelling.
Bevestig de bestelling door akkoord te gaan met de inhoud van dit reglement en vervolgens te klikken op de knop « Kopen en betalen ».
De bevestiging en de documenten van de bestelling, inclusief de factuur, worden elektronisch verzonden naar het e-mailadres van de Klant dat is opgegeven in het hierboven genoemde Formulier.
Als de leveringsmethode « Levering zonder lossen » is geselecteerd, zal de Verkoper contact opnemen met de Klant om de leveringsvoorwaarden te bevestigen.
7. Voorgestelde leverings- en betalingswijzen
De Klant kan gebruikmaken van de volgende leverings- of afhaalmogelijkheden voor het bestelde Product:
Persoonlijke afhaling - afhaling mogelijk bij het magazijn van de verkoper (OPWIJK). De producten kunnen op verzoek van de klant verpakt worden.
Pakketverzending per koerier - leveringen worden uitgevoerd door gangbare koeriersbedrijven, zoals BPOST, POSTNL
Levering zonder lossen – leveringen uitgevoerd door een vervoerder of door het eigen transportmiddel van de verkoper. Het lossen is voor rekening van de klant. Voorwaarde voor het gebruik van deze methode is toegang tot een vrachtwagen van meer dan 10 ton in de nabijheid van de leveringslocatie van de Klant. Bij bewegingsbeperkingen is de Klant verplicht de Verkoper hiervan op de hoogte te stellen. De leveringsvoorwaarden worden dan individueel tussen de partijen overeengekomen.
Gedetailleerde leveringsvoorwaarden zijn beschikbaar op de subpagina Leveringsvoorwaarden
De klant kan gebruikmaken van de volgende betalingswijzen:
Betaling per overschrijving op de rekening van de Verkoper
Elektronische betalingen
Betaling bij levering
8. Uitvoering van de koopovereenkomst
De totstandkoming van de koopovereenkomst tussen de klant en de verkoper vindt plaats nadat de klant een bestelling heeft geplaatst met behulp van het bestelformulier in de online winkel overeenkomstig § 7 van het reglement.
Nadat de Bestelling is geplaatst, bevestigt de Verkoper onmiddellijk de ontvangst ervan en accepteert tegelijkertijd de Bestelling voor uitvoering. De bevestiging van de ontvangst van de Bestelling en de acceptatie voor uitvoering worden gedaan door de Verkoper door een passende e-mail naar het door de Klant bij het plaatsen van de Bestelling opgegeven e-mailadres te sturen, die ten minste de verklaringen van de Verkoper bevat met betrekking tot de ontvangst van de Bestelling en de acceptatie voor uitvoering en de bevestiging van de totstandkoming van de koopovereenkomst. Wanneer de Klant de bovenstaande e-mail ontvangt, wordt er een Koopovereenkomst gesloten tussen de Klant en de Verkoper.
Indien de Klant kiest voor betaling per bankoverschrijving, elektronische betaling of betaling met kaart, is de Klant verplicht de betaling te verrichten binnen 2 kalenderdagen vanaf de datum van totstandkoming van de Koopovereenkomst - anders wordt de bestelling geannuleerd.
Indien de Klant een andere leveringswijze heeft gekozen dan persoonlijke afhaling, wordt het Product door de Verkoper verzonden binnen de in de beschrijving vermelde termijn (onder voorbehoud van artikel 5 van deze paragraaf), volgens de door de Klant bij het plaatsen van de Bestelling gekozen modaliteiten.
Als u Producten bestelt met verschillende leveringsdata, is de leveringsdatum de langst aangegeven datum.
Het begin van de leveringstermijn van het Product aan de Klant wordt als volgt gerekend:
Indien de Klant kiest voor betaling per overschrijving, elektronische betaling of betaalkaart – vanaf de datum van creditering van de bankrekening van de Verkoper.
De levering van het Product aan de Klant is tegen betaling, tenzij anders bepaald in de Koopovereenkomst. De leveringskosten van de Producten (inclusief transport-, leverings- en postkosten) worden aan de Klant aangegeven op de website van de Online Winkel in het Overzicht en bij het plaatsen van de Bestelling, inclusief wanneer de Klant zijn wens uitdrukt gebonden te zijn door de Koopovereenkomst.
9. Recht om het contract te annuleren
De consument kan de koopovereenkomst zonder opgave van redenen binnen een termijn van 14 dagen opzeggen.
De in sectie 1 gespecificeerde periode begint met de levering van het Product aan de Consument of aan een andere door hem aangewezen persoon dan de vervoerder.
In het geval van een Contract dat betrekking heeft op meerdere Producten die afzonderlijk, per partij of gedeeltelijk worden geleverd, begint de in artikel 1 genoemde termijn te lopen vanaf de levering van het laatste artikel, partij of stuk.
De Consument kan zich uit het Contract terugtrekken door een verklaring van herroeping aan de Verkoper te overhandigen. Om de herroepingstermijn van het Contract na te leven, volstaat het dat de Consument een verklaring verzendt vóór het verstrijken van de termijn.
De verklaring kan worden verzonden per gewone post of elektronisch door de verklaring te sturen naar het e-mailadres van de Verkoper of door de verklaring op de website van de Verkoper te plaatsen - de contactgegevens van de Verkoper staan vermeld in § 3. De verklaring kan ook worden ingediend via het formulier, waarvan een model is bijgevoegd in bijlage nr. 1 bij dit reglement en in de bijlage bij de wet van 30 mei 2014 betreffende de rechten van consumenten, maar dit is niet verplicht.
Gevolgen van de opzegging van het Contract:
In geval van herroeping van een overeenkomst op afstand wordt de overeenkomst geacht niet te zijn gesloten.
In geval van herroeping van het Contract, zal de Verkoper de Consument onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van de verklaring van herroeping van het Contract van de Consument, alle door hem verrichte betalingen terugbetalen, inclusief de leveringskosten van de goederen, met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit de door de Consument gekozen leveringswijze anders dan de goedkoopste standaardleveringswijze aangeboden door de Verkoper.
De Verkoper zal de betaling terugbetalen met dezelfde betaalmethoden als die door de Consument zijn gebruikt bij de oorspronkelijke transactie, tenzij de Consument uitdrukkelijk akkoord is gegaan met een andere oplossing die voor hem geen kosten met zich meebrengt.
De Verkoper kan de terugbetaling uitstellen totdat hij het Product heeft teruggekregen.
De Consument moet de Producten onmiddellijk terugsturen naar het in dit Reglement aangegeven adres van het Magazijn, uiterlijk 14 dagen vanaf de datum waarop hij de Verkoper heeft geïnformeerd over de opzegging van het Contract. De termijn wordt geacht te zijn nageleefd als de Consument het Product retourneert vóór het verstrijken van de 14 dagen termijn.
De consument draagt de directe kosten van het retourneren van het Product, inclusief de kosten van het retourneren van het Product als het, vanwege zijn aard, niet per gewone post kan worden teruggestuurd. De consument is ook verantwoordelijk voor het adequaat beveiligen van de goederen voor de retourzending. In geval van schade aan de goederen als gevolg van onvoldoende beveiliging, kan de verkoper de retour weigeren of de waarde ervan verminderen.
De Consument is alleen verantwoordelijk voor elke waardevermindering van het Product die voortvloeit uit gebruik dat verder gaat dan nodig was om de aard, kenmerken en werking van het Product vast te stellen.
Het herroepingsrecht van een overeenkomst op afstand wordt niet verleend aan de Consument met betrekking tot het Contract waarin het voorwerp van de dienst een niet-geprefabriceerd artikel is, vervaardigd volgens de specificaties van de Consument of dient om aan zijn individuele behoeften te voldoen, inclusief snijplanken. in overeenstemming met de overeenkomst tussen de Verkoper en de Klant voor de levering van diensten, indien de Verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met de uitdrukkelijke toestemming van de Consument, die vóór aanvang van de levering was geïnformeerd dat na voltooiing van de dienst door de Verkoper, hij het recht om zich uit de overeenkomst terug te trekken zou verliezen.
10. Klachten en garantie
De Koopovereenkomst dekt de nieuwe Producten.
De Verkoper is verplicht de Klant een artikel zonder gebreken te leveren.
In geval van een gebrek aan de bij de Verkoper gekochte goederen, heeft de Klant het recht om een klacht in te dienen op basis van de garantievoorwaarden van het Burgerlijk Wetboek.
Worden niet als gebreken beschouwd indien zij het gebruik van het product niet aanzienlijk beïnvloeden: kleine gebreken in de vorm van krassen, schuurplekken op de elementen van de Producten als gevolg van opslag, montage, verpakking of transport, kleine kleurverschillen van de planken, vooral als ze afzonderlijk met langere tussenpozen worden besteld.
Klachten moeten schriftelijk of elektronisch worden ingediend op de adressen van de verkoper die in dit reglement zijn vermeld.
Het wordt aanbevolen dat de klacht onder andere omvat: een korte beschrijving van het gebrek, de omstandigheden (inclusief de datum) van het optreden ervan, de gegevens van de Klant die de klacht indient en het verzoek van de Klant met betrekking tot het gebrek aan de goederen.
De geretourneerde goederen in het kader van de klachtenprocedure moeten worden verzonden naar het adres van het magazijn dat is aangegeven in § 3 van dit reglement.
Indien de klacht wordt geaccepteerd en de goederen worden geretourneerd naar de winkel, worden de verzendkosten vergoed tot het maximale bedrag dat in de Online Winkel is aangegeven zoals bij de bestelling, wat het commerciële equivalent is van de koeriers- of verzenddiensten voor het vervoer van individuele Producten.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de goederen te retourneren. De winkel kan u helpen het product te retourneren nadat aan de acceptatievoorwaarden is voldaan en een ophaalopdracht voor de goederen is uitgegeven.
11. Slotbepalingen
De via de online winkel gesloten contracten worden in het Frans gesloten.
De Verkoper behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in het Reglement om belangrijke redenen, dat wil zeggen wijzigingen in de wettelijke bepalingen, wijzigingen in de betalings- en leveringsmethoden - voor zover deze wijzigingen de uitvoering van de bepalingen van dit Reglement beïnvloeden.
In zaken die niet door dit Reglement worden geregeld, zijn de algemeen toepasselijke bepalingen van het Belgische recht van toepassing, met name: het Burgerlijk Wetboek; Wet op de levering van elektronische diensten; Wet op de rechten van de consumenten, Wet op de bescherming van persoonsgegevens.